Monday, December 17, 2012

Jari Masih Tencari Cari Aksara


Cerita kini dicoret kembali . Ya , aku rasa sudah lama benar jari jemari tidak menari di halaman ini . Satu tempoh yang belum cukup lama aku kira . Untuk apa tempoh yang lama ? Untuk aku belajar terima realiti hidup . Aku lemah, memang. Fikiran, diri apatah lagi jiwa . Cukup memberontak tika itu .  Lantas aku fikir, sampai bila ? Hidup mesti diteruskan tak kira apa akan jadi. Hilang dia bukan aku hilang semuanya .

Untuk lupakan sesuatu yang jasadnya sendiri sudah tiada, cukup payah. Tapi sekurang kurangnya, cuba belajar terima realiti. Belajar terima hakikat, diari hidup KITA sudah sampai penghujungnya. Jika tampak mustahil untuk bersama di dunia ,



“ Aku pohon kau tunggu di pintu surga sana “ .


*Al-fatihah untuk arwah Elyana Izzati Binti Rahman .

No comments:

Post a Comment