Thursday, November 24, 2011

Teka teki kehidupan .

Ah pedulikan! Mungkin ada manusia yang langsung tak pernah fikirkan kehidupan mereka. Tapi jangan lupa, dunia ini penuh dengan teka teki. Dah jadi satu kemestian dalam kehidupan, semua perkara tak akan berakhir dengan satu penamat yang menggembirakan. Pada aku, manusia mana yang hidupnya cuma suka tiada duka, ah bohonglah. Orang gila pun pernah duka, mungkin sebab itu mereka gila. Gila pada mentalnya, gila pada perbuatannya. Lupakan pasal kegilaan mereka.

Ya, hidup ini penuh dengan teka teki. Penuh dengan persoalan. Ada yang berjaya menemui jawapan tak kurang juga yang buntu sekerat jalan. Yang pasti takkan ada persoalan yang tiada jawapan. Tiada penyakit yang tiada penyembuhnya. Semua bergantung kepada usaha untuk menemukan jawapan kepada persoalan ciptaan mereka sendiri, dunia ini dunia mereka katanya. Teka teki kehidupan. Satu perkara yang subjektif. Banyak andaian, banyak perbalahan, banyak jawapan.


Takpalah , pendapat aku mungkin tak sama macam semua .


#Melupakan memang payah, cukup payah. Tapi seeloknya belajar untuk terima hakikat yang kehidupan telah ditakdir sebegitu rupa. Siapa kita nak menghalang kehendak-Nya.


Terima kasih semua. 

No comments:

Post a Comment